RUMAH Adun Wakaf Mempelam Di Serbu MAT REMPIT - "Suara Rakyat Marhaen"
Headlines News :
Home » » RUMAH Adun Wakaf Mempelam Di Serbu MAT REMPIT

RUMAH Adun Wakaf Mempelam Di Serbu MAT REMPIT

Written By https://komunititelukpaku.blogspot.com/ on Friday, September 26, 2014 | 12:49:00 AM

Di dalam sidang dewan semalam, YB Wakaf Mempelam, Wahid Endut telah menyuarakan kekesalannya dengan sikap Mat Rempit yang telah menganggu kehidupan tenang keluarganya dan pengguna jalanraya yang lain.
Menurut Wahid, anak serta cucunya amat terganggu dengan kehadiran Mat Rempit yang menjadikan laluan di hadapan rumahnya sebagai tempat perlumbaan hampir setiap minggu.
“Dia boleh stop (henti) traffic light untuk geng dia berlumba, ini ganggu pengguna jalanraya”, ujarnya dalam sidang dewan semalam.
Sehubungan dengan itu beliau meminta penjelasan apakah usaha yang dilalukan pihak kerajaan bagi menangani masalah yang sudah berlarutan sekian lama itu.
Beliau juga telah mencadangkan agar Mat Rempit dikenakan hukuman yang berat dan setimpal.
Persoalan Wahid kemudiannya dijawab oleh Rozi b Mamat (Telemong) dengan menyatakan usaha membanteras kejadian rempit ini bukanlah terletak di bahu kerajaan semata-mata tetapi mestilah mendapat juga kerjasama dari semua pihak termasuk wakil-wakil rakyat dari pembangkang juga.
Jelas Rozi lagi, kerajaan tidak bercadang menggunakan kekerasan terhadap generasi ini sebaliknya untuk jangka masa panjang, kerajaan telah merancang mengadakan program-program yang akan memenuhi keperluan golongan ini dalam bidang permotoran bagi memanfaatkan bakat mereka.
Wahid turut mendakwa, pihak polis sudah tidak mampu berbuat apa-apa dengan Mat Rempit yang berlumba di hadapan rumahnya.
Tetapi apa yang ironinya, kejadian rempit itu berlaku dalam kawasan jajahan Wahid sendiri sebagai wakil rakyat.
Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif kemudiannya bangun serta memberikan ucapan ‘tahniah’ kepada Adun Wakaf Mempelam itu sebagai memberi jawapan berhubung polis yang tidak mengambil sebarang tindakan.
Ujar Razif, Wahid telah ‘berjaya’ mengumpulkan begitu ramai Mat Rempit di kawasannya sendiri setiap minggu.  Dan sebagai wakil rakyat bagi Dun Wakaf Mempelam, antara ‘kejayaan’ Wahid yang lain ialah mengekalkan banyak laluan tikus yang membolehkan Mat Rempit menyusup lari dari pihak polis.
Sindiran itu dilihat sebagai memberi peringatan yang jelas kepada Wahid untuk bekerja dengan lebih keras selaku wakil rakyat kawasan itu bagi membendung dan mencegah gejala Mat Rempit yang berlaku daripada sekadar bergantung harap kepada tindakan kerajaan. BACA SINI LAGI
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. "Suara Rakyat Marhaen" - All Rights Reserved
Original Design by Creating Website Modified by Adiknya